ce este metaverse

Ce este Metaverse?

Metaverse este un univers virtual in care poti accesa diferite spatii virtuale din confortul case, poti explora locatii reale transpuse in metaverse, poti interactiona cu personae la distanta ca si cum v-ati intalni in realitate, fitness ul este dus la un alt nivel asadar poti face sport in confortul case ca si cum ai fi afara sau in sala de sport. Daca nu ai vazut fimul Matrix sau Redy Play One iti recomand sa le vezi, acestea iti vor clarifica viziunea despre universal meta.

Termenul de metavers a aparut pentru prima data in romanul Snow Crash scris de Neal Stephenson, care a fost publicat in anul 1992. Conceptul de care tot mai multe companii de tech sunt interesate este considerat noua frontiera a internetului.

Pentru a accesa oricare dintre aceste spatii din metavers, va fi folosita o casca speciala, asa cum este Oculus de la Facebook. Si daca tot am pomenit de Facebook, e bine sa stii ca Mark Zuckerberg a investit energie si fonduri (ultima transa fiind de peste 50 de milioane de dolari) pentru a dezvolta din ce in ce mai mult metaversul. Totusi, proiectul va mai avea nevoie de timp pentru a putea ajunge in faza finala la utilizatori.

Metaverse si real-estate

In metaverse vei putea cumpara pamant, case, locuinte pe care ulterior le vei putea vinde evident odata cu aprecierea valorii, poti cumpara chiar pamantul virtual chiar daca in realitate este detinut de altcineva pentru ca in metaverse nu conteaza cine ce detine in realitate, este un alt univers.

Una din companiile care vinde deja pamant virtual este Nextearth.io, de asemeni Ubisoft este una din companiile campioane care produce spatii virtuale si doreste sa intre in spatial crypto gaming, de ex in 2019 catedrala Nostradamus a ars si pentru reconstruire s-a folosit modelul din Assasins Creed Unity, arhitectura locatiilor istorice fiind repordusa fidel in jocurile Ubisoft, aceasta oferindu-ti posibilitatea de a vizita de exemplu Grecia Antica.

Meta detine acum Facebook si are toate resursele necesare pentru a crea un Meta Univers complex, de asemeni acesta se va extinde si prin contributia celor care doresc sa intre in acest univers. Ocullus VR este cumparat de Facebook in 2014 pentru suma de 2miliarde de dolari.

Metaverse si advertising

De câteva luni, conceptul de metavers face furori. Mult mai mult decât un fenomen de modă, universurile virtuale 3D prefigurează o evoluție de la Web 2.0 la Web 3.0, care ar trebui să aibă un impact puternic asupra economiei și stilurilor noastre de viață.

Nu există un consens academic cu privire la definiția metaversului , cu excepția faptului că acesta este cu siguranță viitorul internetului. Facebook, jocul video Fortnite , Microsoft… Fiecare parte interesată pare să-și creeze propria viziune asupra metaversului. Pentru Matthew Ball, autorul cărții Metaverse Primer și vorbitor la Orange Silicon Valley Hello Show la începutul lunii octombrie 2021, „Metaverse este o rețea masivă și interoperabilă de lumi virtuale 3D persistente, redate în timp real, care susțin continuitatea identității. istoricul, obiectele și plățile pot fi experimentate sincron de un număr efectiv nelimitat de utilizatori.”

Începuturile unei lumi noi

Termenul metavers, o contracție a „meta” și „univers”, se referă la o lume virtuală din romanul științifico-fantastic Snow Crash , unde a apărut pentru prima dată în 1992. Conceptul a primit o încarnare notabilă în 2006 cu universul virtual Second Life. , care a devenit populară în rândul persoanelor, companiilor și mărcilor care au explorat utilizarea sa pentru a deschide magazine virtuale, a organiza evenimente, a organiza cursuri, a face marketing etc. Apariția rețelelor de socializare a aruncat însă Second Life în obscuritate.

La rândul lor, jocurile video au încercat să ofere jucătorilor o experiență mai captivantă și mai socială de zeci de ani, cu adăugarea de funcții care îmbogățesc interacțiunea jucătorului. Jocuri precum Dark Age of Camelot, Eve Online și, mai recent, Fortnite, au dezvoltat funcții metaverse prin scufundarea utilizatorilor într-o lume persistentă care vă permite să personalizați mediul, avatarurile și jocul. Industria cinematografică urmărește, de asemenea, această căutare de imersiune cu filme de succes precum The Matrix, Toy Story, Spiderman în 3D sau prezentate prin experiențe complementare de realitate virtuală. Acest lucru se datorează instrumentelor de creație partajate cu jocurile video, cum ar fi motoarele de randare 3D „Unreal” și „Unity”, și care fac posibilă transferarea cu ușurință a elementelor 3D, AR și VR pe mediile digitale.

Doborârea barierelor tehnologice

În timp ce viteza, latența scăzută și nevoia de a afișa milioane de poligoane în medii 3D au limitat de mult timp utilizările metaversului, progresele înregistrate în ultimii ani în ceea ce privește realitatea augmentată și realitatea virtuală (AR/VR) deschide câmpul posibilităților în sfere private și profesionale. Căștile de realitate virtuală și ochelarii de realitate augmentată permit imersiunea în sensul fizic al termenului. Aceasta oferă oportunități economice: comerț electronic, plasare de produse, cumpărături virtuale, evenimente virtuale, întâlniri de lucru într-un spațiu virtual etc.

Brandurile de lux, în special, sunt deja în prim plan. Mulți dintre ei au creat lumi virtuale pentru a-și crește vizibilitatea, a capta o nouă audiență și pentru a facilita achizițiile – cum ar fi casa de modă italiană Gucci sau chiar Balenciaga.în timpul pandemiei. „Mâine, avatarul tău va putea merge într-un magazin virtual într-un metavers și îți va permite, de pe un telefon mobil, tabletă sau căști VR, să testezi și să încerci virtual și apoi să comanzi fizic produse reale”, subliniază Morgan Bouchet, Digital Content. & Director de inovare la Orange, responsabil cu activitățile Metaverse & XR. „Veți putea, de asemenea, să vă îmbrăcați virtual avatarul (o figură care vă seamănă) și să-l personalizați, pentru a ieși în evidență față de ceilalți în lumea virtuală.” Rețeaua 5G va putea transporta cantitatea necesară de date 3D cu o latență scăzută.

Pe drumul spre imersiune!

Un operator digital precum Orange s-a angajat de mult timp în cercetări pentru a studia modul în care produsele și serviciile sale vor putea în viitor să îmbrățișeze obiceiurile de imersiune ale clienților săi, până la punctul de a imagina și pregăti o lume complet augmentată și inteligentă. „În B2C, ne sprijinim clienții în noi forme de utilizare și divertisment prin tehnologii AR/VR/360°”, explică Morgan Bouchet. „Transmisiuni live de concerte într-un mediu virtual, videoclipuri captivante pentru a viziona un meci de fotbal sau a te scufunda într-un documentar la 360° cu delfini… Am reintegrat, de asemenea, o parte din ecosistemul serviciilor Orange TV în platforma noastră beta „Immersive Now”, un Orange. expoziție virtuală, permițând clienților noștri de testare, purtând căștile Oculus Quest sau pur și simplu prin intermediul telefonului mobil/tabletei lor, să experimenteze conținut 2D cufundat într-un cadru idilic,

În B2B, provocarea este modul în care metaversul poate rezolva problemele clienților operatorului: întâlniri imersive, implicare sporită în fabrici, asistență la distanță, training. Orange se gândește și la reprezentarea propriilor magazine în metavers; magazine care să le reproducă fidel pe cele existente pentru a oferi clienților o experiență apropiată de realitate sau, dimpotrivă, care să propună arhitecturi și experiențe care să ofere beneficii reale în ceea ce privește utilizarea și descoperirea produselor, în special prin interacțiuni noi cu oamenii și obiectele.

Oameni care dansează în metavers

Organizarea de evenimente la distanță, precum Concertul Fortnite al lui Travis Scott în 2020 (sau cel al Ariana Grande în 2021 etc.), au oferit o primă privire asupra beneficiilor metaversului în starea sa actuală. Multiplele cazuri ale acestui concert au adunat 12 milioane de „spectatori” în prima noapte. Se spune că cântărețul Travis Scott a câștigat timp considerabil cu zero călătorii cu avionul (concertul a fost surprins într-un studio de captură 3D), a redus drastic timpul de producție/repetiții, a crescut vizibilitatea și a câștigat venituri mult mai mari din achiziții virtuale.

Metaversele deschid alte oportunități legate de agrement și cultură, cum ar fi descoperirea captivantă a patrimoniului, a muzeelor ​​și a orașelor, de la distanță și cu prietenii. Jocurile video, moda, muzica și turismul sunt doar câteva dintre sectoarele susceptibile de a participa la ascensiunea acestor noi spații de locuit și economice.